تبلیغات
دانلود آهنگهای جدید،نرم افزار،اخبار بازیها - نقد بازی God of War II برای ps2
دانلود آهنگهای جدید،نرم افزار،اخبار بازیها

نقد بازی God of War II برای ps2

پنجشنبه 17 اردیبهشت 1388

ادامه متن در ادامه مطلب



در مارس 2005 بود که یک بازی جنجال آفرین پا به بازار گذاشت آن طور که شاهد بودیم هیچ کسی فکر نمیکرد که روزی این بازی به چنین موفقیتی برسد و محبوب همگان شود و به یکی از عنوان های برگزیده Ps2 و سونی تبدیل شود.سخن ما در مورد بازی God Of War است.بازی اکشن/ادونچری که در سبک خودش به گفته بسیاری ها بهترین است و بازیهایی مانند Devil May Cry - Ninja Gaiden - prince of persia و... در برابر آن حرفی برای گفتن ندارند.
جهت دریافت اطلاعات کامل درباره نسخه اول بازی به این
لینک مراجعه کنید.

تاریخچه بازی God Of War:
بازی GOD OF WAR علاوه بر اینکه داستان بسیار زیبایی داشت که آمیخته ای از اساطیر یونان و تخیل نویسندگان بود.داستان به نحو زیبایی خدایان را به تصویر میکشید و توانست اساطیر یونان را به شکل زیباتری بیان کند و کسانی که به اساطیر علاقه داشتند و یا نداشتند به خود علاقه مند کرد.
GOW یک افسانه بود که توانست بهترین استفاده را از کنسول PS2 ببرد و با استفاده بهینه از سخت افزار توانست برترین گرافیک نمایش دهد.با بهترین دوربین در بین بازیها توانست خود را بیشتر مطرح کند.موزیک بازی که به عنوان موزیک برتر سال برگزیده شد و با ارکستر های بزرگ نواخته شده بود که همگی آنها حال و هوایی اساطیری و تاریخی داشتند.اما شیوه مبارزه این بازی اسطوره ای بود و کسانی که کنترلر PS2 را در دست گرفتند خیلی سخت توانستند از آن دل بکنند.به طور مثال هنگام حمله شما بسته به قدرت آن با استفاده از VIBRATION حس قدرت را القا میکرد و هر چقدر ضربه محکم تر بود دسته با قدرت بیشتر میلرزید و حرکات کاراکتر در مقابل عوامل بازی واقعا با کنترل بازی تطابق داشت و میتوان گفت این تطابق صدا گذاری و کنترل و VIBRATION و افکتهای گرافیکی در هیچ بازی دیده نشده بود و 50 درصد گیم پلی بازی وابسته به این سازگاری عوامل بود و آن طور که ما دیدیم هیچ کسی از داستان و گرافیک و صداگذاری و گیم پلی این بازی بد نگفته است و این حاصل تلاش نابغه ای به نام David Jafe یکی از خلاقترین بازیسازان است.


__________________
حدود 1 سال پیش بود که شایعه هایی مبنی بر ادامه بازی GOW بر روی کنسول قبلی بود که با اعتراض بسیاریها همراه بود .چرا این بازی نباید بر روی PS3 ساخته شود؟ همگان منتظر بودند که سونی اعلام کرد که این بازی بر روی PS2 عرضه میشود و جالب تر از همه بعد از ورود PS3 به بازار.شاید این اقدام سونی برای این بود که بگوید هنوز PS2 را زنده نگه داشته است و شاید میخواسته است کمی به کسانی که پول ندارند تا PS3 بخرند دلخوشی بدهد.
در شماره قبل شاهد بهترین انیمشنهای کاراکترها در گیم پلی و میان صحنه بودیم سرپرست انیماتورهای حرفه ای و سرپرست طراحان این گروه مرد جوان و خوش چهره ای با نام Cory Barlog است که بسیار آدم پر جنب و جوشی است.کار او را در شماره اول دیده ایم تمامی انمیشنهای حرکتی عالی کار شده بودند همچنین انمیشنهای میان پرده ای یعنی CG Movie ها کاملا حرفه ای طراحی شده بودند. و طراحی هیولاها و محیط ها به بهترین نحو انجام شده بودند.در مصاحبه هایی که از او بعد ها به انجام رسید معلوم شد که بسیار به این قضیه بها داده است به طور مثال در جایی اشاره کرده بود هنگامی که بر روی انیمیشنهای میان پرده ای کار میکرده هنگامی که به صحنه ی معروف دهکده کوچک که خانواده کریتوس زندگی میکرده رسیده است بسیار تلاش کرده است. اگر بیاد داشته باشید در آن موقع در جلوی چشمان کریتوس قدرت آرس نقش بسته بود و او کورکورانه دستورات او را اجرا میکرد و کریتوس با لشگر کوچکی به دهکده رسید و او با مشعلی که بر دست داشت سپاهیانش را به به جنگ تشویق میکرد در همین موقع کریتوس مشعل را پرتاب میکرد و در این موقع مشعل و شعله های آتش در هوا دارای حرکات متعددی از حمله حرکت ارتعاشی و انتقالی بوده اند.کوری در مورد طبیعی جلوه دادن حرکات میگفت که بسیار مدل های واقعی را در شب آزمایش کرده است و روزهای زیادی بخاطر وسواس زیاد بر روی این قسمت کار کرده است تا بهترین حالت ممکن را پدید آورد. و ما با مشاهده ی این صحنه به اوج هنر انیمیشن پی بردیم. اما نکته ای خارج از بحث که به ذهنم رسید تا برایتان بنویسم این است که صنعت بازیسازی دارای همه چیز میباشد از موسیقی و داستان و تخیل و صداگذاری و انیمشن گرفته تا هزاران چیز جزیی که هر کدام دست به دست هم دادند تا این صنعت را در همه زمینها به بهترین تبدیل کنند.




اما چه لزومی داشت تا آقای کوری را خدمتتان معرفی کنیم باید بدانید که DAVID JAFE در این شماره کارگردان نیست بلکه بر روی ساخت بازی نظارت دارد و کارگردان این شماره CORY BARLOG میباشد و این موضوع کمی گیمرها را نگران کرده است آیا GOW بدون JAFE باز هم موفق میشود؟ لازم است بدانید که DAVID JAFE بر روی اخرین شماره از این سه گانه بر روی کنسول PS3 کار میکند و نقش کارگردان شماره سوم را دارد و به گفته ی خودش بازی خواهد ساخت که از همه نظر مثال زدنی باشد فعلا زود است بهتر است به شماره دوم بپردازیم:
در شماره قبل دیدیم که کریتوس به دستور خدایان آرس را نابود کرد و خدایان او را به عنوان خدای جنگ اصلی انتخاب کردند و بر تخت خدای جنگ تکیه زده و به یکی از 12 اولمپ نشین تبدیل شد در حالی که خدا نبود بلکه خدازاده بود یعنی یک رگ او از خدایان و رگ دیگرش از انسان است.البته این موضوع را فقط او میداند. کریتوس کمی در کارخود لغزش نشان داد و کمی به مردم ظلم کرد و جنگ را رواج داد.نشستن کریتوس بر تخت خدای جنگ در میان خدایان برای بعضی ها ناگوار و برای بعضی ها خوشحال کننده بود.ناگوار برای اینکه آنها چشم آن را نداشتند که مامور 10 ساله آنها روزی همتا آنها شود و خوشحال از اینکه از شر آرس منفور راحت شده اند. البته اینکه یک فناپذیر میان آنها است مشکلات زیادی را بوجود اورده است و رقابت و جنگ سختی بین خدایان روی میدهد و همگی آنها دوست دارند تا بر دیگران حکم برانند زیرا دیده اند یک انسان تا به این حد پیش آمده پس چرا آنها نتوانند در مقامی مانند زئوس خود را ببینند و البته کمی هم به داستان فوق العاده زیبای زئوس و پدرش کرونوس نیز اشاره دارد که چگونه زئوس توانست بر حکومت تایتان ها خاتمه دهد ... به هر این رقابت که میان خدایان رخ داده نتیجه ای در بر ندارد به جز اینکه کریتوس از تخت سلطنت رانده میشود و از کوه اولمپ ترد میشود.کریتوس که موقعیت خود را خطرناک دیده و امیدی در زندگی به جز مقام خدای جنگ ندارد تصمیم میگیرد تا دوباره مقام خود را بازپس گیرد.به هرحال کریتوس بعد از کمی تفکر در میابد که همه چیز دست سرنوشت است اما چرا سرنوشت؟ اگر با اساطیر یونان آشنا باشید میدانید که منظور ما Sisters of Fate است یعنی خواهران سرنوشت.زیرا خدایان این سه خواهر را مامور کرده اند تا سرنوشت آدمیان را رقم بزنند.




اگر بخواهیم این سه خواهر به شما معرفی کنیم باید بگوییم که:آنها به نام های موارها یا پارکای نیز در اساطیر شناخته میشوند.آنها در معبد سرنوشت در جای نامعلومی میزیستند.هزیود شاعر یونانی آنها را به این گونه وصف میکند که آنها صفات نیک و بد را به آدمیان میداند و سرنوشت و فطرت آنها را رقم میزدند:اینها سه نفر بودند.کلوتوی ریسنده نخ و ریسمان زندگی را میریسد دومی آنها لاکزیس که معنای اسمش بخشنده سرنوشت است که سرنوشت هر انسان را معین میکرد و سومین آنها آتروپولیس که قیچی مرگ یا قیچی هراس انگیز را در دست دارد و هنگام مرگ هر فرد نخ یا ریسمان زندگی هر فرد را قطع میکند.
کریتوس میبیند که سرنوشت او به دست موارها رقم خورده بنابراین تصمیم میگیرد تا به معبد سرنوشت(Temple of fate) برود این معبد به گفته ی بعضی محل نامعلومی دارد اما بسیاری میگویند که در لبه دنیا به دنیای زیرین قرار دارد یعنی دقیقا محل مرز جدایی فرمانروایی زئوس و برادرش هیدیز(Hades) این سه خواهر به جز خدایان بر تمامی انسانها متسلط هستند.(البته در یکی از داستان های اساطیری نوشته شده است که یک شخصی برای دیدن و زنده کردن معشوقه اش پس از تلاشهای فراوان پهلوی این سه خواهر میرود اما موفق نمیشود و در نهایت خود او هم میمیرد البته این داستان با فراز و نشیب هایی که دارد بسیار زیبا نگاشته شده است که در این جا توضیح آن نمیگنجد)کریتوس راه سختی در پیش دارد حتی سخت تر از سفر اول.زیرا در این سفر عده ای از خدایان او را حمایت نمیکنند و به گونه ای نزد آنها منفور است و تنها عده ای از خدایان مانند زئوس و آتنا او را یاری میدهند.دشمنان در این راه کریتوس بسیار سرسخت هستند.کریتوس هدف دیگری نیز برای دشمنی با این سه خواهر دارد یعنی سرنوشت گذشته ی او که به دست این سه خواهر رقم خورده و شاید بتواند این قسمت از اتفاقات را از زندگیش پاک کند؟اما اگر کریتوس بخواهد با آنها به دشمنی برخیزد ممکن است که نخ زندگی او قطع شود؟آیا ممکن است کریتوس دوباره از قدرت خاصی برای غلبه بر آنها استفاده کند؟و شاید میخواهد از در صلح و دوستی با آنها وارد شود؟.چیز یکه برای ما مسلم است این است که کریتوس میخواهد سرنوشتش را تغییر دهد و به آرامش برسد.
آن طور که دیدید داستان نویسان سنگ تمام گذاشته اند و با دخالت در اساطیر داستانی حماسی و فوق تصور خلق کرده اند . این بازی میتواند بیش ر از پیش سونی را نزد ما محبوب سازد و این بازی میتواند جواب دندان شکنی به کسانی باشد که فکر میکنند سونی برای PS3 کم کاری کرده است و بازی آنچنان خوبی برای کنسولهای خود نمیسازد ولی این را بدانید که سونی همیشه با گیمرها بوده!

اما هنگامی که کارگردان یک بازی عوض میشود همگان دلهره دارند که ایا خاطره ی بد بازیهایی مانند DRIVER 3 ,DEVIL MAY CRY 2 تکرار میشود اما کوری بارلوگ کارگردان این شماره و سرپرست طراحان شماره قبل اظهار دارد که در این شماره نقاط قوت GOW بهتر از قبل میشود و نقاط ضعف برطرف میشود و به بهینه سازی آنها پرداخته میشود البته او در شماره قبل به این بازی بسیار نزدیک بوده و کارش بسیار خوب بلد است و اظهاراتی که دارد به ما نوید میدهد که با یک ادامه قوی ملاقات خواهیم کرد.
دوربین در شماره قبل بسیار عالی عمل کرده بود. دروبین بصورت پویا حرکت میکرد و تمام صحنه ها و جزییات را نشان میداد و در زوایای بسیار عالی ثابت میشد و شاهد بهترین نوع دوربین در این سبک بودیم به طوری که حتی یک مشکل هم ایجاد نمیکرد در این شماره دوربین بازی بسیار پیشرفت کرده و سیستم آن مانند قبل است و از این بابت خیالمان راحت است.و مانند قبل تسلط بر کنترل ندارید.
کنترل بازی بر روی کنترلر PS2 روانترین کنترل بود و انطور که سازندگان ادعا کرده بودند حتی کسانی که دفعه اولشان است که این کنترل را بر دست میگیرند با آن احساس راحتی میکنند.در این شماره اشکالات جزئی این کنترل رفع شده است. و شاهد یک کنترل ساده و روان هستیم و البته تغییراتی داشته است و کماکان منتظریم که ببینیم این تحولات چگونه بوده است؟!
اسلحه کریتوس یعنی BLADE OF CHAOS که توسط خدای اهنگری یعنی هفااتئوس ساخته شد بر دستان او هنوز جای دارند.البته در آخر بازی این اسلحه توسط آتنا به BLADES OF ATHENA'S تغییر کرد که دارای قدرت آتنا شد.حرکات و فنون جدید برای این اسحله تعبیه شده است البته حرکات و فنون قبلی هم حضور دارند البته نمیداینم آیا تمامی حرکات حضور دارند یعنی آن دسته که با اپگرید کردن به دست می آمد؟ به هر حال در این شماره هم این اسلحه قابل ارتقا است و به عنوان یار وفادار کریتوس همیشه بر دستان اوست.
سیستم مبارزه بازی را میتوان در این سبک به عنوان بهترین سیستم مبارزه نام داد و کاملا آزاد و جذاب است و به طوری اعتیاد آور است زیرا اصلا تکراری نمیشود و آنقدر حرفه ای طراحی شده است که اشکالی بر آن وارد نیست.در این شماره سعی شده است دست گیمر باز باشد و ازادانه تر نسبت به قبل تصمیم بگیرد و در محیطها و شرایط ویژه با استراتژی عمل کند.اگر بازی DEVIL MAY CRY:DANTE'S AWAKING را بازی کرده باشید حسن آن را به یاد دارید یعنی به راحتی میتوانستید در هر موقع در گیم پلی که خواستید دو شمشیر و دو تفنگ خود را عوض کنید و با ترکیب آنها ضربات ویژه ای را به نمایش در بیارید د.در شماره اول با اینکه کریتوس در میان بازی اسلحه BLADES OF ARTHEMIS بدست میاورد که با استیل مبارزه اسلحه اصلیش تفاوت داشت و برای بعضی مواقع بسیار بهتر عمل میکرد ولی برای تعویض کردن باید ابتدا حملات را متوقف میکردید تا آنها را تعویض کنید در این شماره به راحتی میتوانید در بین حملات آنها تعویض کنید و چند ضربهای زیبایی پدید اورید.در هنگامی که یک حمله اجرا میشود به راحتی میتوانید با زدن چند کلید آن را متوقف کنید و حرکت دیگری را اجرا نمایید.یکی از حرکات زیبا ه کریتوس بدین گونه است او دست راست خود را بالا میبرد و و میچرخاند و به واسطه ی این چرخش اسلحه او به دور او میچرخد و هرکسی که اطراف او باشید آسیب میبیند.زیباست مگر نه این حرکت موقعی زیباتر میشود که کریتوس دو دست خود را میچرخاند و حرکت میکند.
کریتوس در این شماره دارای جادوها و اسلحه ها و آیتم ها و قابلیت های جدیدی شده است که به معرفی آنها خواهیم پرداخت:




کریتوس در بعضی مواقع میتواند جای خاصی را بر روی دیوار با اسلحه خود بگیرد و تاب بخورد و به طرف دیگر بپرد و راه جدیدی را باز کند بوسیله ی این تکنیک میتواند بعضی از اشیا را بگیرد و به خود نزدیک کند.و به عنوان یکی از المان های پلتفورمینگ بازی بکار خواهد رفت.
کریتوس قابلیت دیگری نیز دارا شده و آن IKARUS WING است که به معنای بالهای ایکاروس است.ایکاروس یک نوع عقاب د راساطیر است.اگر نسخه اصلی GOW که بر روی DVD 9 گیگاباتی رایت شده است را دارا باشید در قسمت فیلمهای جایزه شما سیر تکاملی ساخت این بازی را خواهید دید که در همان دمو مشاهده خواهید کرد که قرار دادن این بالها برای کریتوس در آن زمان به عنوان ایده بود که الان عملی شد.کریتوس به وسیله این بالها میتواند مدت کمی در هوا معلق بماند و به گونه ای پرواز کند.و میتوانید با تاب خوردن و بالهای ایکاروس از موانع بگذرید.البته این بالها برای مدت کمی او ر ادر هوا نگه میدارد.
ایتم دیگر GOLDEN FELLECE است که یک شی فلزی به شکل سپر است که کریتوس بوسیله آن میتواند اشعه چشمان گورگونها را برگشت دهد.گورگونها موجوداتی بودند که موهای آنها مار بود و اگر کسی به چشمان آنها نگاه میکرد به سنگ بدل میشد.کریتوس با این آیتم میتواند آنها را به سنگ تبدیل کند این آیتم برای بعضی معماها کاربرد دارد.
اسلحه دیگری که کریتوس دارد یک تیر کمان است که نام آن WIND BOW که تیرهایی مانند صاعقه شلیک میکند و میتوانید دشمنان را از دور بزند ابته این اسلحه در قسمت جادوها جای میگیرد که احتمالا از خدایی مانند ارتمیس دریافت کرده است زیرا در اساطیر آرتمیس خدای شکار دارای تیرکمان جادویی است. البته این در حد یک حدس است.این اسلحه مزیتی که دارد این است که اجازه میدهد هنگام حرکت هم شلیک کنید.این تیر کمان به رنگ نقره ای است و در اساطیر ارتمیس را با یک تیر و کمان نقره ای مبینیم.لازم است بدانید ارتمیس دختر زئوس و خدای شکار است.



جادوی دیگر WIND HARPOON است که یک گردباد است که میتواند دشمنان را به هوا بفرستد و به آنها صدمه بزند این جادو هنگامی که محاصره شده اید بسیار کارساز زیرا میتوانید سیل عظیم دشمنان را از خود دور کنید.ممکن است ائولوس یعنی خدا و نایب السلطنه چهار باد اصلی این جادو را به کریتوس داده باشد.
جادوی دیگری که کریتوس دارا است جادوی یخ است که کریتوس هنگام استفاده دو دستکش بر دستانش میکند و با آن یخ شلیک میکند و آنقدر قدرت این جادو بالا است که دشمنان را به عقب پرتاب میکند و یا آنها را یک ضرب از بین میبرد و یا آنها را تبدیل به یخ میکند.
یک آیتم دیگر وجود دارد که شبیه به چشم یک CYCLOB است.سایکلاب ها موجوداتی هستند که دارای یک چشم هستند و دارای هیکل بزرگ هستند و شبیه به غول هستند.هنوز معلوم نشده است که این آیتم به چه دردی میخورد.
هنوز تعداد جادوها مشخص نشده است ولی چیزی که مشخص شده این است که تمام آنها جدید هستند و جادوهای شماره قبل در این شماره حضور ندارند و تعداد اسلحه ها دیگر کریتوس مشخص نشده و به جز BLADE OF ATHNA'S چیزی در دستان کریتوس ندیده ایم.البته های ایتم های فرعی هم مشخص نیستند.
در این شماره سازندگان قسمت پلتفورمینگ را پیشرفت داده اند و سعی کرده اند بیش از پیش به آن توجه کنند و تعدادی زیادی از معماها بازی مانند بازیهای پلتفورمینگ حل میشود و برای عبور از بعضی از موانع باید خصوصیات معروف این سبک را اجرا نمایید و قابلیتهایی مانند تاب خوردن و اویزان شدو و بالهای ایکاروس حاصل آن است.البته میتوان گفت که تا به حد کافی به این قضیه توجه کرده است و به بازی لطمه زده نشده.
قسمت ادونچر بازی ها مانند قبل دارای معماهای زیادی است که اکثرا با سرعت عمل و فکر و قدرت و... حل میشود و این معماها بازی را از یکنواختی در می آورند و از درجه سختی قابل قبولی برخوردار هستند و اکثرا برای بدست اوردن ایتمی یا عبور از مانعی یا کشتن دشمنی بکار میرود.



__________________
BOSS FIGHT های بازی هم ارتقا داده شد و تعداد انها نسبت به قبل بیشتر شده و به قول تمامی گیمرها غولهای جذابی برای بازی در نظر گرفته شده است که هر کدام سبک مبارزه ی خاصی دارند و عده ای از انها را باید با کلک های خاصی باید از بین برد.در تریلرهایی که آنها به نمایش در آمده اند چندین تن از آنها را دیده ایم:یکی از آنها یک گورگون بزرگ به نام EYURAL GORGON است که شبیه تمامی گورگون ها است ولی کمی چاقتر و بزرگتر است.یکی دیگر غول معروف در اکثر بازیها است یعنی یک نوع سربروس. نمیدانیم آیا سربروس اصلی که زیر سلطه ی هیدیز نگهبان در ورودی دنیای مردگان را میدهد کی به جنگ می آید تا ببینیم کریتوس هم میتواند مانند هرکول او را شکست دهد.غول دیگر یکی از فرمانده هان بارباریان ها است اما چیزی جالبی است این است که او چیزی حدود 10 برابر کریتوس هیکل دارد معلوم نیست چگونه این قد را پیدا کرده شاید مانند کریتوس در شماره قبل از جعبه ی پاندورا استفاده کرد یا شاید کریتوس کوچک شده.البته او ابتدای مبارزه سوار بر اسبش است که کریتوس که اسبش را از بین میبرد پیاده با کریتوس میجنگد.البته امکان دارد این بارباریان همان فرمانده لشگر بارباریان در شماره 1 باشد که از دنیای مردگان بازگشته.که بسیاری بر این عقیده اند.
یک احتمال یا بهتره بگوییم شایعه وجود دارد آن هم این است که کریتوس پس از شکست فرمانده ی بارباریان پتک جنگی او را بردارد و به عنوان یکی از اسلحه های او شود اگر اتفاق بیفتد واقعا جالب میشود که این پتک را کریتوس با حرکت آرام به بالای سرش ببرد و با قدرت بر سر دشمنان بکوبد.امکان دارد این اتفاق بیفتد.
یکی از شیوه های مبارزه که GOW اختراع کرد این بود که شما ممکن بود دشمن را بگیرید و کریتوس روی آنها یک فن زیبا انجام دهد وشما با چشمان بهت زده ان را تماشا کنید. به طور مثا هنگام مبارزه با هایدرا که بین آرواره ها او قرارمیگرفتید کریتوس حرکتی انجام میداد که نا خود آگاه بر لبان هر کس جمله ای از شگفتی جاری میشد.حالت دیگر این بود که هنگام این صحنه ها به نمایش در می آمدند دکمه هایی بر روی صفحه ظاهر میشدند که با زدن آنها این صحنه ها ادامه میافت که علاوه بر GOW در میان پرده های RESIDENT EVIL 4 و بزودی در ابر بازی HEAVENLY SWORD شاهد خواهیم بود که این بازی بر روی PS3 ظاهر میشود و میتوان بعد از MGS به عنوان برجسته ترین بازی ps3 نام برد.از بحث خارج نشویم.این انیمشنها که شما در آنها فن های را ادا میکردید در این شماره حضور دارند و سیستم آن مانند قبل است اما نسبت به قبل بسیار زیبا تر شده است و اولین چیزی که چشم من را در تریلرها گرفت همین انیمیشنها بود که واقعا حرفه ای طراحی شده اند به طور مثال کریتوس آنقدر زیبا چشم سایکلاب را در می آورد که خشم تمام وجودتان را در بر میگیرد.واقعا این انیمیشنها زیبا طراحی شده اند .در مورد دکمه هایی که رو ی صفحه ظاهر میشوند باید بگوییم که بصورت رندوم است و گاه ممکن است که دو کلید را با هم فشار دهید.مطمئن باشید یکی از نقاط برتر GOW همین صحنه های زیبا و جذاب است که بسیاری از بازیها از آن محرومند.هنگامی که جنگجوی ما سر یک دشمن را از بدنش با یک مکث و قدرت خاصی جدا میکند واقعا جذاب است مگر نه؟
محیطهای بازی اکثرآ مانند قبل در قالب جنگل ها و بیابان ها و معبد ها و ساختمان های قدیمی و محیطهای اساطیری حلاصه میشوند. و بسیاری از مکانهای اساطیری که در کتابها خوانده ایم را در این بازی خواهیم دید به طور مثال معبد سرنوشت.البته های مکانهای شماره اول هم در بازی حضور دارد و ممکن است که گذرتان به آن مکانها بیفتد و بعضی از کاراکتر هایی که برایتان چهره شان آشنا است را ملاقات کنید.
در مورد دشمنان باید بگوییم عده ای از آنها مانند گور گونها و سایکلاب ها و سنتورها مانند قبل حضور دارند البته تعدادی از آنها که لشگر آرس بوده اند با مرگ او نابود شده اند اما تعدادی از آنها مانند آنهایی که نام بردیم همه جا هستند اما موجودات جدیدی اضافه شده اند.یکی از آنها IMP ها هستند که موجودات کوچکی هستند که دو تبر را در دست دارند و بسیار سریع حرکت میکنند.و با تبر بر شما ضربه میزنند کریتوس در یکی از صحنه ها تبر آنها را میگیرد و بر پیشانی انها میکوبد.اما گاهی ممکن است انها سوار سایکلاب ها یا سربروس ها شوند و آنها را هدایت کنند و زمام دار آنها باشند و باید هر دوی انها از بین ببرید ممکن است تعدادی از آنها در میان مبارزه بر یک سربروس سوار شوند و کارشما را سخت تر کنند.
گروه دیگر اسکلتهایی هستند که یک شمشیر بر دست دارند و گاهی اوقات که آنها را میزنید بر زمین می افتند و میشکنند اما ممکن است که این یک فریب باشند آنها خود را دوباره باز می یابند و به شما حمله میکنند.




هوش مصنوعی دشمنان هم بهبود یافته است و اشکالات جزئی شماره قبل رفع شده است.
یکی از صحنه های واقعا زیبا تریلرها نبرد آسمانی بود که کریتوس بر اسب افسانه ای و پرنده یعنی PEGASUS نشسته بود.بگذارید پگاسوس رابه شما معرفی کنید پگاسوس اسب دختری به نام بلرفون است به او پگاز هم گفته میشود.پگاسوس زمانی متولد شدکه پرسئوس گورگون را کشت.عده ای میگویند که اسب بالدار هنگامی که پرسئوس گورگون را کشت از سر بیرون جست و عده ای میگویند که از خون گورگون که بر زمین چکید به دنیا آمد.این اسب صاعقه زئوس یعنی همان ZEUS'S FURY که در شماره اول به عنوان یکی از جادوها بود را حمل میکرده است.این اسب مانند باد پرواز میکند.ومطمئنا داستان پگاسوس و بلرفون و کشتن کیمائرا که یک موجود بود با بدن بز و سر شیر و دم اژدها که از آن اتش شلیک میکرد یکی از داستان های زیبا و بیادماندین اساطیر است.اما بلرفون کمی جاه طلب بود و میخواست با پگاسوس به سوی کوه اولمپ برود ولی پگاسوس او را بر زمین انداخت و تا وقتی که بلرفون زنده بود به خاطر کارهای ناشایست گذشته و این کار او مورد نفرت بود و تنهایی به سفر پرداخت تا مرد.پگاسوس از آن به بعد در اصطبل زئوس تیمار میشد و به بهترین اسب کوه اولمپ تبدیل شد و هنگامی زئوس میخواست صاعقه اش را بکار بیندازد از او استفاده میکرد.به هرحال کریتوس در قسمتی از بازی سوار بر او است و با دشمنانی که سوار بر GRIFFON هستند گریفونها موجوداتی هستند که نیمه بدنشان شیر و نیمه بدنشان عقاب است.کریتوس بر روی آنها میپرد و با سوار آنها مبارزه میکند و در آخر بال آنها را قطع میکند.بسیاری ها با دیدن این صحنه بسیار مشتاق شده اند تا این قسمت را در بازی تجربه کنند که واقعا زیبا شده .البته ممکن است بالهای ایکاروس را کریتوس از پگاسوس گرفته باشد.و یا ممکن است ا زهفا استئوس گرفته باشد.
مثل شماره ی قبل گوی های آبی و فرمز و سبز حضور دارند که همان استفاده ی قبل را دارند یعنی گوی های قرمز برای ارتقا دادن و گوی های سبز برای پر سلامتی و گوی های آبی برای پر کردن جادو استفاده میشود.
در کل گیم پلی بازی تغییرات خاصی داشته است و سعی شده است تا به بهترین نحو پیشرفت داده شود.
اما GOW را میتوان به عنوان یکی از بهترین گرافیک ها بر روی PS2 نام برد که از قدرت این کنسول به خوبی استفاده میکرد و در بعضی از صحنه ها آنقدرگرافیک بازی زیبا کار شده بود که میپرسیدیم آیا این همان PS 2 است؟آیا چنین قدرتهایی در آن نهفته است؟. در این نسخه گرافیک باز ی پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است و در یکی آمار ساده باید بگوییم چیزی حدود 15 درصد پیشرفت داده شده است.نور پردازی هایپیشرفت داده شده است که باعث شده است جلوهای تصویری ظاهر زیباتری به بازی ببخشد.سایه زنی بازی تغییر خاصی ندارد.بافت ها و به اصطلاح تکسچر ها مرتب شده اند و به قول معروف پولیش خورده اند و بسیار صاف شده اند و بعضی از لبه های تیز اشیا و مدل ها صاف و نرم شده اند به گونه ای که چشمان را نوازش میدهند تا این گرافیک دیدنی را تماشا کنند.وضوح تصویر کمی بهتر شده است و بازی کمی شفاف تر و واضح بیان میشود در کل گرافیک بازی پیشرفت های جزیی مخصوصا در جلوه های تصویری داشته است.
__________________

دموهای میان پرده ی بازی بصورت ریل تایم و CG است که اگر شماره اول را بازی کرده باشید بهترین انیمیشنها را در این بازی مشاهده کردیم به طوری صحنه های انمیشن ها را میتوان در حد بازیهای بزرگ مانند FINAL FANTASY بکار برد زیرا همانطور که میدانید بهترین انیمیشنها را FF درمیان بازیها دارد . در شماره اول صحنه هایی مانند شبی که کریتوس بر زیر باران بر مجسمه آتنا فریاد میکشد و یا صحنه ای که آرس ستون را بر شکم کریتوس فرو میکند و یا صحنه ی حمله ی کریتوس به دهکده و کشتن خانواده اش را باید از تاثیر گذارترین و فنی ترین انیمشن ها نام برد.در این شماره هم انیمیشنهایی با آن کیفیت مشاهده خواهیم کرد و شاید مانند قبل که سبک نویی را در روایت داستان به صورت فلش بک اختراع کرد سبک دیگری را به نمایش بگذارد در این شماره چون آقای کوری بارلوگ که خود یک انیماتور حرفه ای است نسبت به قبل به این صحنه بیشتر توجه کند.
البته خود شرکت سونی اظهار کرده است که نهایت قدرت سخت افزاری PS2 را بهره میبرد و بهترین استفاده از سخت افزار در این بازی میبینیم البته عنوان کردن این مساله زیاد دور از انتظار نبود چون بسیاری این بازی را آخرین امید و بازی PS2 میدانند و حدس میزدند که میخواهد سنگ تمام بگذارد.البته بازی هایی مانند ROGUE GALAXY و YAKUZA 2 هم قرار است بزودی عرضه شوند زیاد نگران نباشید تا ارزان شدن PS3 میتوان با این چند عنوان سرگرم بود.
اما اگر کمی به دنیای بازی ها نزدیک باشید میدانید که بهترین موسیقی در بازیها سال 2005 برای GOW بود که توسط GAMESPOT به عنوان بهترین موسیقی برگزیده شد.در این نسخه موسیقی بازی قبل در همان حال و هوای اساطیری و قدیمی و جنگی است و از طبل های جنگی و شیپور های جنگی استفاده میشود البته از صدایشان.تعدادی از موسیقی های معروف مخصوصا آن که در صفحه ی اول بازی نواخته میشد در این شماره حضور دارند و تعدادی موزیک جدید به آن اضافه شده است.و یکی از خصوصیات بهتر موسیق یاین بازی این بود که از ترک های زیادی کمک گرفت و هر قسمت دارای موزیک خاص خود است.
صدا گذاری بازی مانند قبل است و نقش راوی نقش آتنا نیز بود باز هم در این شماره داستان را بیان میکند که آنقدر رسا و شیوا بیان میکرد که همگان از صحبت کردن او به وجد می آمدند. و با استفاده از بهترین صدا پیشگان میخواهد بهترین صدا گذاری هدیه بدهد صداهای شخصیت های قبل و کریتوس همان صدای های قبل هستند و شخصیت های جدید هم دارای یک صدا پیشه خاص هستند. آنقدر صداها با کیفیت ظبط شده بودند که بدون وجود زیر نویس تمام آنها قابل فهم بود.




مانند قبل در بازی خونریزی زیاد است و درصد خشونت بازی بالا است که درجه MATURE یعنی بالای 17 سال را گرفته است . گرچه در کشور ما شرکتی به نام ESRB به رسمیت شناخته نشده است.
GOW در اوایل سال 2007 بر روی PS2 ظاهر میشود و به گونه ای آخرین پروژه ی سونی بر روی PS2 است که مطمئن هستیم مانند بازیهای قبل سونی ما را با یک تجربه نو همراه میکند و منتظریم تا بازی های فوق زیبای سونی را بر روی PS3 ببنیم پس بدانید هنوز نمایش سونی بر روی PS3 نزدیک هستیم و خود بنده به معتقد هستم که سونی تمام رقبا را شکست میدهد پس منتظر باشید.البته سلیقه هر گیمر حرف اول را میزند و نمیتواند آن را تغییر داد.
البته همانطور که میدانید GOW یک سه گانه است و آخرین شماره از آن بر روی PS3 است و از همین الان مقدمات ساخت آن فراهم شده است و شاید به خاطر انتقام گرفتن کریتوس از زئوس بتوان در آن نبرد کریتوس با زئوس را دید البته هنوز زود است گرچه درباره ی شماره ی دوم هم گفته میشد که برادر کریتوس از دنیای مردگان بر علیه کریتوس قیام میکند و او نقش اول است شاید این شایعه برای مد شدن تغییرشخصیت های دوست داشتنی بازی ها مانند DANTE است.جالب است بدانید که کارگردان شماره سوم DAVID JAFE است.البته فعلا زود است باید ابتدا دومین سفر کریتوس را استارت زد البته دو ماه دیگر که باید خود را تا آن موقع آماده کنید.
مطمئن باشید بهترین جنگجوی تاریخ و تنها قاتل خدای جنگ یعنی کریتوس به یکی از سخت ترین سفرهایش میرود.شاید نیمی از داستان GOW مدیون کریتوس با عظمت باشد زیرا او با اینکه حدود 2 سال است متولد شده به خوبی توانسته بین گیمر ها خود را جای دهد و همگان به خاطر سنگدلی و عظمت و قدرت و ظاهر خشن او را دوست دارند.
منتظر کریتوس خواهیم نشست.


a
یکشنبه 2 اسفند 1388 09:21 ب.ظ
خر
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


فهرست وبلاگ
آرشیو
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
جستجو
آخرین پستها