تبلیغات
دانلود آهنگهای جدید،نرم افزار،اخبار بازیها - نقد چند بازی سال2009
دانلود آهنگهای جدید،نرم افزار،اخبار بازیها

نقد چند بازی سال2009

پنجشنبه 27 فروردین 1388

برای خواندن به ادامه مطلب بروید



Uncharted 2: Among Thieves
ناشر: Sony Computer Entertainment
سازنده: Naughty Dog
سبك: Action-Adventure
زمان انتشار: 2009
PS3

Uncharted یكی از بهترین بازی ( شاید بهترین بازی) Sony در این نسل بوده است. و شكی نبود كه شماره دوم ان ساخته خواهد شد. این دفعه Nathan Drake از منظره های سر سبز به محیط های برفی رفته است و به دنبال یك گنج دیگر است كه در قرن 13 وجود داشته است.در بازی یك دختر جدید به نام Chloe Frazer وجود دارد. داستان بازی درباه یك كشتی هایی كه Marco Polo در راه بازگشت به ایتالیا ان را گم كرده است. مبارزات در این قسمت پویا تر شده است. Nolan North به عنوان صداگذار Drake همچنان خواهد بود. و Claudia Black بازیگر سریال Stargate و Farscape در نقش Chloe Frazer خواهد بود. همانند قسمت اول شما به وسیله Sixaxis می توانید از نارنجك استفاده كنید. هیچ گونه صفحه ای برای Load بازی وجود ندارد. شما در هر حالتی قارد به نشانه گیری هستید.( در حال دویدن , كاور گیری , معلق بودن , بالا رفتن از دیوار و.....) همچنین شما می توانید در هنگامی كه در كاور هستید و نشانه گرفته اید حركت كنید. در Uncharted 2 تمام كاراكتر ها با فضای اطرافشون كاملا در حال تراكنش ( كنش و واكنش ) هستند. و محیط های پیش زمینه واقعا جز دنیای بازی هستند فرضا اگه Drake بالای قطار ایستاده با حركت قطار وی هم تكان میخورد. زمانی كه وی داخل ترن می شود نوع حركت وی فرق می كند و از امنیت بیشتری بر خوردار خواهد بود. سیستم بالا رفتن از اشیا بهتر شده و شما می توانید از چیز هایی نظیر تیر چراغ برق و غیره بالا بروید.كنترل دكمه ها در صحنه های سینمایی عوض شده و شما در نظیر این صحنه ها كنترل Drake به صورت كامل خواهید داشت. گرفیك بازی نسبت به قسمت اول بهتر شده است و Naughty Dog می خواهد از تمام قدرت Cell استفاده كند. سازنده ها اعلام داشته اند كه سعی دارند Nathan Drake یك شخصیت كاملا واقعی با مشكلات كاملا واقعی جلوه دهند. سازنده ها می گویند Nathan شخصیتی نیست كه با لباس فضایی خود 50 بیگانه را یك تنه نابود كند. ( هر چند پرش های Nathan دست كمی از یك انسان فضایی ندارد !!). Naughty Dog قصد دارد در این شماره محیط های بسیار بزرگ را نمایش دهد. به نظر می رسد Nathan در این بازی هم حس شوخ طبعی خود را از دست نداده است كه البته این عامل را كاملا باید مدیون صداگذاری عالی Nolan North است. نكته مهم این بازی پیشرفت بی نظیر AI دشمنان است. دشمنان شما بسیار با هوش هستند و از محیط اطراف خود بر ضد شما استفاده می كنند و همین باعث شده در بازی شما نیاز بیشتری به مخفی كاری داشته باشید. باید دید ایا قسمت دوم Uncharted باز هم به بهترین بازی PS3 تبدیل خواهد شد یا خیر. نكته ای كه Naughty Dog باید به ان توجه كند بهبود فیزیك بازی است كه یكی از معدود نكات منفی شماره اول بود.
...............





Splatterhouse
ناشر: Namco Bandai Games
سازنده: BottleRocket Entertainment
سبك: Survival horror / Action
زمان انتشار: 2009
X360 , PS3

Splatterhouse اولین بازی ترسناك تاریخ بود كه میخواهد در سالگرد 21 سالگی خودش با افتخار برگردد و دوباره این ژانر رو زنده كند. در زمانی كه قسمت اول این بازی عرضه شد بسیاری از دستگاه های اركید بر روی امریكا از داشتن این بازی محروم شدند علت ان هم خشونت این بازی بود. این بازی به قدری عالی بود كه با وجود دو بعدی بودن قصد ترساندن شما را به هر صورتی داشت. در یكی از مراحل شما شاهد یك اتاق خالی هستید و یك تابلو كه یك چشم در ان است به شما نگاه می كند در این مرحله ناگهان تمام وسایل اتقاق به هم میریزد و به سبك فیلم های هالییودی همه چیز خراب می شود ارزش كار زماین بالا میرود كه این بازی حدود 20 سال پیش عرضه شده است. بی نظیر تنها واژه ممكن برای این سه گانه بود.زمانی كه ساخت بازی جدید تایید شد معلوم شد كه Namco كار ساخت بازی رو به BottleRocket Entertainment داده است . استودویو كه قبلا ساخت دو بازی زیبا Mark of Kri و Rise of the Kasai در كارنامه داشته است . اما سوال بعدی این بود بعد از 15 سال ( زمان عرضه شماره 3 ) سبك . داستان بازی چه تغییری كرده است ؟ در اول اینكه بازی به شماره های قبلی خودش وفادار بود یعنی یك بازی خشن ترسناك با خشونت بسیار زیاد ( جالبه كه شماره 3 بازی هیچ وقت در اروپا عرضه نشد ) . همچنین شركت سازنده اعلام كرد بازی باز سازی قسمت اول هست اما داستان بازی تا حدودی تغییر یافته و پرمحتوا تر شده .داستان بازی درباره یك دانشجو به نام Rick Taylor هست كه تمام سعی خودش رو میكنه تا دوست دختر خودش یعنی Jennifer نجات دهد . این دو دانشجو كه در پی یافتن دكتر وست كه به خاطر ازمایشات خطر ناك خودش ناپدید شده پا به West Mansion میگذارند. West Mansion مكان مرموزی هست كه با نام Splatterhouse خوانده میشود و جنیفر در این گشت و گذار گم میشود . West Mansion جایی هست كه موجودات شیطانی و مخوفی انتظار Rick رو میكشند اما وی باید Jennifer كه معشوقه وی به حساب میاد رو پیدا كند . وی كه تمام امید خودش رو از دست داده یك ماسك مرموز رو پیدا میكنه . ماسكی كه قابلیت فهم و درك دارد و یك موجود زنده هست و ماسك به Rick قول میدهد كه با زدن خودش بر روی صورت باعث میشه كه وی بتواند جنیفر رو پیدا كند . ریك Terror Mask رو به صورت خو.دش میزند و باعث میشه وی به یك نابود گر واقعی تبدیل شود .داستان سری بازی Splatterhouse نوشته یكی از نویسندگان بزرگ كمیك بوك یعنی Gordon Rennie است كه این سری داستان به همین نام نوشته شده است . وی در سابقه خود كار های معروفی همچون Necronauts و Judge Dredd را دارد . نكته جالب در سری بازی Splatterhouse ربط داشتن هر 3 شماره بهم و داستان نسبتا قوی و پایان بسیار جالب در شماره 3 رو دارد . Namco بر روی این بازی حساب ویژه ای باز كرده است و میخواهد در سبك Survival horror كه خودش ابدا كرده دوباره به جایگاه قبلی خود برسد ( هر چند شماره جدید بیشتر اكشن هست تا ترسناك ) . در واقع Splatterhouse را میتوان جز اولین بازی های سینماتیك دنیای بازی نام برد كه دارای داستانی جذاب و صحنه های جذاب زیادی بود .اما در مورد موتور بازی باید گفته شود كه این بازی دیگر از UE3 استفاده نمیكند .بازی از موتور معروف Gamebryo استفاده میكند موتوری كه در بازی هایی همچون Oblivion . Fallout 3 استفاده میشود . Rich Karpp مدیر بخش تكنولوژی استودیو BottleRocket Entertainment در این بازی میگوید : Gamebryo دارای ساختاری با انطعاف پذیری بسیار بالاست كه باعث گسترش بازی ها در یك پهنه وسیع میشود . Gamebryo به ما این اجازه رو میده تا به راحتی بتوانیم تمركز كنیم بر روی خلق بهترین بازی ممكنی كه میتوانیم ان را بسازیم . منتظر مقاله مفصل سری بازی بزرگ Splatterhouse باشید. مطمئنا بازی حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت. نكته بسیار جالب دیگر این است كه سازندگان بازی هدف خود را نشان خوشونت و خون ریزی بیان كرده اند !! همچنین انها گفته اند جو بازی همانند فیلم های ترسناك دهه 80 و 90 همچون كابوس در خیابان الم و جمعه 13 خواهد بود و به اسلشر های امروزی شبیه نیست. اگر از بازی های خشن لذت می برید منتظر بازگشت قهرمان بزرگ دنیای ترس یعنی ریك باشید.
...............





Mafia II
ناشر: 2K
سازنده: 2K Czech
سبك: Action
زمان انتشار: 2009
PC , X360 , PS3

بازی Mafia II مطمئنا در لیست 10 بازی برتر سال 2009 قرار دارد. بازی كه دنباله Mafia: The City of Lost Heaven یكی از بهترین بازی های تاریخ است. این بازی در سال های بین دهه 40 و 50 می گذرد. 2 شخصیت اصلی در بازی وجود داره به نام های Vito and Joe . شما در بازی فقط قابلیت بازی با شخصیت Vito رو دارید . اما شخصیت Joe نقش بسیار مهمی رو در داستان بازی داره. Vito شخصیت اصلی بازی فرزند یك مهاجر فقیر است. . هدف وی فراموش كردن دوران بد بچگی خود است و می خواهد به رویایی امریكایی خویش دست پیدا كند. وی به زودی فریب قدرت و پول سازمان های مافیایی را می خورد. Vito كه در طول عمر خود یك تبهكار خورده پا بوده به همراه دوست دوران كودكی خود Joe وارد دنیای مافیا می شوند. Vito و Joe قصد دارند با هم كاری كنند خودشون را به بقیه ثابت كنند و نام خود را در شهر جاودانه كنند. داستان این قسمت هم توسط نویسندi شماره اول یعنی Daniel Vávra نوشته شده است. از داستان كه بگذریم می توانیم به نكات جدید این شماره اشاره كنیم. خرابی و damage ماشین ها فوق العاده و دارای جزیات فراوان هست . به گفته یك روزنامه نگار خرابی های بازی از Burnout Paradise هم بهتر است . خرد شدن شیشه . اسیب دیدن بدنه و حتی منفجر شدن مخزن سوخت. نكته جالب در بازی این است در زمانی كه شما به پمپ بنزین میروید تنها فردی نیستیتد كه در حال سوخت گیری هست و باید منتظر بمانید و 100 البته این سوخت گیری یك چیز نمایشی نیست زیرا در بازی هر ماشینی درجه سوخت خودش رو دارد. ماشین شما ممكن است كثیف شود و شما قابلیت بردن ماشینتان رو به car wash رو دارید. یك مغازه به نام Empire Automobile Shop در بازی وجود دارد كه شما در انجا می توانید با انجام دادن كار هایی همچون رنگ كردن و عوض كردن موتور , ماشین خود را ارتقا دهید. پول نقش بسیار مهمی رو در بازی ایفا میكنه و شما میتونید به خرید لباس بروید { با این كار متونید از دست تعقیب كنند گانتان خلاص شوید } . همچنین شما میتونید به رستوران بروید و غذا بخورید و با این كار نیرومند شوید علاوه بر رستوران در بازی كافی شاپ هم وجود دارد. شما می توایند با خواندن روزنامه از حوادث بین سال های 45 تا 50 با خبر شوید. سیستم cover بازی كاملا شبیه Gears of War هست . داستان بازی از جایی شروع میشود كه قبل از پایان جنگ جهانی 2 زمانی كه Vito به تازگی از جنگ برگشته است . بازی در Empire City اتفاق میافتد و اندازه كاملا دو برابر شهر بهشت گمشده قسمت اول میباشد . و البته این شهر بسیار شبیه دو شهر San Francisco و New York ساخته شده است این اسم برگرفته شده از یكی از اسم های مستعار New York به نام The Empire State است. و البته نه تنها ساختمان The Empire State بلكه پل معروف Brooklyn Bridge واقع در New York در بازی وجود دارد. در همان اول بازی تمام شهر در اختیار شما هست و هیچ محدودیت وجود ندارد. همچنین شما می توایند با مصرف مواد در بازی از حالت طبیعی خود خارج شوید. در بازی علاوه بر ماشین موتور سیكلت هم اضافه شده است. شما همچنین قابلیت خرید خانه را در بازی دارید. در بازی اسلحه هایی همچون Thompson M1928 , Colt 1911 , shotgun , MP40 , M3 Grease Gun وجود دارند. NPC ها در بازی بسیار طبیعی رفتار می كنند . انها سیگار میكشند , منتظر اتوبوس می مانند و.... گرافیك بازی در سطح بی نظیری قرار دارد در Trailer جدید بازی گرافیك بازی و جزییات ان بی نظیر هستند. طبق گفته سازندگان این تریلر كاملا Real-Time می باشد. انتظارات طرفدارن و انتظارات Take-Two برای فروش بازی بسیار بالاست.
...............





Rage
ناشر: EA
سازنده: id Software
سبك: FPS / Racing
زمان انتشار: Q4 2009
PC , X360 , PS3

اسم كارمك كافی است تا یك بازی FPS را به یك شاهكار تبدیل كند. پدر FPS در حال ساخت یك بازی دیگر است تا یك IP جدید را بعد 3 شاهكار تاریخ بازی های FPS یعنی Quake , Doom , Wolfenstein وارد گود كند. بازی Rage بازی است كه 60 درصد ان به صورت Racing و 40 درصد به صورت FPS خواهد بود. مسابقات بازی مخلوطی از MotorStorm و Burnout بازی است و شما همچنین می توایند بر روی ماشین های خود اسلحه نصب كنید. و هر چه قدر بیشتر پول كسب كنید می توانید ماشین بهتری را درست كنید. مسابقات در این بازی نقش بسیار مهمی دارند و شما برای قوی كردن ماشین خود علاوه بر اسلحه می توانید تمام قطعات ماشین را عوض كنید. اما بازی در یك جو اخر زمانی به وقوع می پیوندد و بسیار شبیه به شماره دوم فیلم Mad Max یعنی The Road Warrior است و یك بلای ناگهانی نامعلوم باعث می شود دنیا به این شكل تبدیل شود. البته بازی قرار است تا حدودی برگفته شده از دنیا Fallout باشد كه البته با وجود درجه سنی تعدیل شده و محیط افتابی بازی چنین امری تا حدودی غیر ممكن است. موجودات و هیولاهای بازی بسیار شبیه هیولا های فیلم The Hills Have Eyes هستند( در ان فیلم هم این موجودات انسان هایی بودند كه به خاطر تششعات رادیو اكتیو به این شكل در امده بودند). Rage قرار است یك بازی با درجه T باشد و از همین لحاظ با دیگر كار های ID فرق دارد. بازی در 2 DVD برای X360 و در یك Blu-Ray برای PS3 عرضه خواهد شد. گرافیك بازی بدون شك در لیست 5 بازی برتر این نسل است. بازی از موتور گرافیكی ID Tech 5 ساخته خود id Software بهره می برد. طبق صحبت های گفته شده در QuakeCon 2008 با سایت Shack News بازی در پایان سال 2009 عرضه خواهد شد. این بازی دارای هر دو بخش Single Player و Multi-Player می باشد و همچنین دارای co-op می باشد. باید ببینیم جان كارمك این دفعه برای ما چه خوابی دیده است و ایا بازی Rage به یكی دیگر از شاهكار های FPS می پیوندد یا نه
...............





StarCraft II : Wings of Liberty
ناشر: Blizzard Entertainment
سازنده: Blizzard Entertainment
سبك: RTS
زمان انتشار: 2009
PC

بازگشت محبوب ترین RTS تاریخ یكی از مهم ترین اتفاقات سال 2009 است بعد از 11 سال قسمت دوم این مجموعه هم عرضه می شود. شاید برای بسیاری از بازی باز ها این خبر عالی می باشد اما برای كره ای ها كه تا بحال چندین شهید در راه StarCraft دادند ( یكی از بازیكنان كره ای به خاطر صرف 50 ساعت بازی پشت سره هم ناگهان سكته كرده و مرده است ) دست كمی از دادن یك زندگی جدید به انها نیست. البته این بازی جدیدا به یك 3 گانه به نام های : Wings of Liberty , Heart of the Swarm , Legacy of the Void تقسیم شده است كه هر كدام مربوط به یكی از سه نژاد Terran , Zerg , Protoss است كه اول از همه قسمت نژاد Terran عرضه می شود. هر قسمت هم قرار است بین 25 الی 30 مرحله داشته باشد.Terran ها در این قسمت بسیار سریع تر و می توان گفت با مدیریت منابع بهتر قوی تر از قسمت قبل شده اند. Jim Raynor شخصیت اصلی بازی ( به نوعی شخصیت اصلی تران ) همچنان در بازی نقش محور را دارد. نویسنده این قسمت هم همانند شماره اول بر عهده نویسنده معروف Blizzard یعنی Chris Metzen است كه نوید یك داستان فوق العاده سیاه را می دهد. داستان بازی چهار سال بعد از StarCraft: Brood War رخ میدهد. Jim Raynor در بازی دیگر مثل گذشته نیست و حالا بیش از حد سر خورده به نظر می رسد وی در حالی كه متوجه یك شی اصلی در یكی از پایگاه های Protoss حضور دارد به انجا حمله می كند و ان شی را به سرقت میبرد در حالی كه رازی پشت این مسئله وجود دارد. بخش داستانی بازی به صورت غیر خطی است و Jim Raynor می تواند در بازی برای ارتقا دادن و اضافه كردن یونیت شغل مخصوص انتخاب كند. البته پایان بازی همچنان خطی است و یك پایان واحد گویا دارد. ساخت StarCraft II از سال 2003 شروع شده است این در حالی است كه با سه گانه شدن این اثر معلوم نیست این سری به صورت كامل كی عرضه می شود. اما شخصیتی كه از همین الان یكی از نماد اصلی بازی به حساب می اید سربازی از نژاد تران به نام Tychus Findlay هست كه یك شورشی و قاتل بی رحم است كه حالا به شكل یك سرباز تران در امده است. نكته جالب این می باشد كه بسیازی از افردای كه تجربه ای كوتاه از Star Craft 2 داشتند ان را بسیار شبیه نسخه اول دانسته اند , سرعت بازی همچنان بالا هست و همین عامل باعث جذابیت این بازی شده است. یكی دیگر از زیبایی های بازی تعداد زیاد نیرو در بازی است كه به شما حس بودن در یك جنگ واقعی را می دهد. StarCraft II هر دو DirectX 9 و DirectX 10 ساپورت می كند اما هنوز اعلام نشده است كه ایا افكت های گرافیكی مخصوص DirectX 10 تهیه شده است یا خیر. این بازی از موتور فیزیكی Havok استفاده می كند. گرافیك این بازی از لحاظ هنری و تكنیكی در سطح بالایی قرار دارد. جلو های انفجار زیبا , نور پردازی قوی و... همگی با موتور جدید Blizzard دست یافتنی شده اند طبق شایعات Activision اصرار زیادی دارد كه این بازی حتما باید در سال 2009 عرضه شودو همین امر ممكن است به كیفیت ضربه بزند. طبق اعلام چند روز پیش سازندگان نسخه Beta بازی به زودی شروع به كار می كند هر چند هنوز تاریخ مشخصی برای ان معلوم نشده است. باید دید برنده جنگ StarCraft II و Down of War 2 كدام بازی است. مطمئنا سران كره ای از الان دعا می كنند كه مشكلی برای StarCraft II پیش نیاید !!
...............






Killzone 2
ناشر: Sony Computer Entertainment
سازنده: Guerrilla Games
سبك: FPS
زمان انتشار: February 27
PS3

بیشترین بازی كه Sony در این نسل بر روی ان مانور داده است بازی Killzone 2 است. اگر اشتباه نابخشودنی در مورد CG را ببخشیم بازی Killzone 2 از هر لحاظی عالی به نظر می رسد. مبحث اول گرافیك و فیزیك بی نظیر بازی است كه مدیون بودجه Sony و كار مداوم Guerrilla است. بازی دو سال بعد از اتفاقات Kill Zone می افتد. بعد از اینكه Helghan ها سیاره Vekta مورد تهاجم قرار دادن حالا نیرو های ISA به Helghast سیاره Helghan ها حمله كردند تا اول, Emperor Visari رهبر Helghast را بگیرند و هدف بعدی انها این است كه به جنگ خاتمه دهند. طبق گفته های EGM شخصیت اصلی در این بازی Tomas Sevchenko است كه فردی بسیار حرفه ای و سخت كوش است وی 25 سال سن دارد وی هدفی جز انتقام ندارد زیرا خانواده وی توسط هلگاست ها از بین رفته است و این یك جنگ احساسی برای وی است. از دیگر كاراكتر ها بازی می توان به Dante Garza ( وی با وجود اینكه در خانوده ای متمول به دنیا امده است به اصرار خانواداش به ارتش پیوستهو با وجود 23 سال یكی از حرفه ای ترین نیرو های ISA است) , Jan Templar ( كاپیتان نیرو های ویژه , چهل ساله و سر دم دار این جنگ. بازیكنان شماره های قبلی با وی بیشتر اشنا هستند. با توجه به اینكه وی فرمانده است بیشتر از همه قصد گرفتن Emperor Visari دارد. ) , Rico Velasquez ( كسی كه هنوز در حال كلنجار با خود به خاطر گذشته اش است وی مدتی در اسارت به سر برده است و همین عامل باعث تغییراتی در وی شده است. وی 30 سال سن دارد.) , Gregor Hakha ( كه یك دو رگه بین انسان و هلگان هست و جاسوس ISA است) , Shawn Natko ( كه تبهرش در مبارزات نزدیك است و 31 سال سن دارد) , Luger ( كه تبهرش در مبارزات نزدیك و مخفی كاری است و البته وی یك زن است و یك ادم كش بسیار حرفه ای) اشاره كرد. یكی دیگر از پیشرفت های بی نظیر این بازی اجرا كردن بازی در resolution ه 1080i اجرا می شود كه با این گرافیك بازی دست كمی از معجزه نداره. افكت های خون بازی بسیار زیبا هستند هر چند افكت سال 2007 دیگر در بازی نیست اما باز هم این یكی دیگر از نكات مثبت بازی است. game play بازی با FPS های روز فرق بسیاری ندارد اما Guerrilla به جای اضافه كردن نواروی كه ممكن است به شكست تبدیل می شد یك FPS با المان های كلیشه ای اما با هیجان بالا را عرضه كرده است. سیستم كاور گیری كه در قسمت اول هم تا حدودی به چشم می خورد در این شماره هم هست. نبرد های بزرگ در بازی وجود دارد و شما هر لحظه می توانید شاهد یك صحنه سینمایی زیبا باشید. یكی دیگر از نكات مثبت استفاده عالی از grenade است. متاسفانه بسیاری از بازی های امروزی از grenade به عنوان یك وسیله ای تجملی استفاده می كنند. در Kill Zone 2 ه grenade ها نقش مهمی را در مبارزه دارند. شما با پرتاب grenade می توایند بسیاری از هلگاست ها رو بكشید. بازی در بخش Multiplayer هم بسیار عالی هست. در این بخش افراد می توانند از بین یكی از كلاس های كاراكتر خود را انتخاب كنند. این بخش گنجایش تا 32 بازیكن را میدهد. كمتر از یك ماه به بزرگترین به عرضه بزرگترین بازی این نسل Sony باقی مانده است پس منتظر می مانیم.
...............





The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena
ناشر: Atari
سازنده: Starbreeze Studios
سبك: FPS , Stealth
زمان انتشار: Q1 2009
PC , X360 , PS3

بازی Assault on Dark Athena بدون شك یكی از بهترین بازی های نه سال 2009 بلكه می تواند یكی از بهترین بازی های این نسل باشد.حدود یك سال و نیم پیش قرار بود این بازی فقط یك بازسازی خالی به مقداری مد جدید باشد و گرافیك بازی بسیار بد جلوه میكرد. Chronicles of Riddick: Escape From Butcher Bay یكی از زیبا ترین بازی های FPS چند سال اخیر بوده است كه بر عكس بیشتری بازی هایی كه از روی فیلم ساخته می شوند به اثری عالی تبدیل شد. game play نواورانه , گرافیك فوق العاده , صداگذاری بی نظیر باعث شد این یك بازی فوق العاده تبدیل شود. حدود 1 سال و نیم پیش اعلام شد كه Starbreeze Studios در حال ساختن یك Remake برای این بازی است كه دارای یك سری مد های جدید می باشد. گرافیك بازی در زمان معرفی همان گرافیك Escape From Butcher Bay ود كه رزولوشن ان افزایش پیدا كرده بود و دارای نور پردازی بهتر شده بود. همچنین یك سری مراحل ویژه و مد Multi-Player به ان اضافه شده بود اما بازی كه چند روز پیش به نمایش در امد كاملا یك اثر دیگر بود. Escape From Butcher Bay حدود 10 ساعت game play داشت كه بعدا به این مورد پرداخته می شود. Starbreeze Studios همه چیز بازی را در كل عوض كرده است طراحی كاراكترها , مدل سازی , هوش مصنوعی , طراحی مراحل و از همه مهم تر گرافیك بازی تغییر یافته و از نوع طراحی شده اتد. اگر شما بازی Darkness انجام داده باشید و از گرافیك و طراحی هنری بازی لذت برده باشید بازی Assault on Dark Athena همان حس را به شما منتقل می كند. گرافیك بازی نسبت به Darkness بازی قبلی Starbreeze پیشرفت عالی داشته و این بازی از لحاظ گرافیكی بسیار بی نظیر است. نكته جالب دیگر این است بازی دارای دو مرحله اضافی است كه مصرف كنندگان XBOX هیچ وقت ان را ندیده اند و این مراحل در نسخه Developer’s Cut بر روی PC عرضه شده بود. اما با وجود اینكه Starbreeze تمام این كار ها را كرده است بازی باز هم یك Remake به حساب می اید اما انها یك بازی ساختند كه یك Remake هست و هم یك دنباله و هر دو ان ها را در یك بازی عرضه خواهد كرد. (spoiler alert!) اگر به یاد داشته باشید در اخر Escape From Butcher Bay شما به همراه دوستتان جان از Butcher Bay فرار می كردید اما از شانس بد ریچار ریدیك كشتی وی توسط Dark Athena گرفته می شود. (spoiler alert!) . ه Dark Athena اسم یك كشتی است كه پر از مذور است و افراد این كشتی هر فردی را می بینید به عنوان غنیمت به كشتی خود می اورند. افراد تخت تعقیب فروخته می شوند و افراد عادی به صورت یك افراد بی اراده در می ایند. افراد معمولی به وسیله یك دستگاه به سربازان cyborg به نام Ghost Drones در می ایند كه كنترلی از خود ندارند. در اول بازی Riddick از یك خواب cryonic ( چیزی مثل فیریز كردن ) بیدار می شود و وی می داند زمانی كه وی در خواب بوده است جان توسط Ghost Drone ها برده شده است. حالا ریدیك باید سریعا فرار كند. خب نكته جالب این است كه Dark Athena هم 10 ساعت game play دارد و بر روی هم این بازی دارای 20 ساعت game play می باشد. اما بیشتر هدف سازندگان در Dark Athena ساخت یك بازی مخفی كاری بوده است تا اكشن. البته اشتباه نكنید شما می توانید به هر دو صورت بازی كنید اما بازی به صورت مخفی كاری بیشتر مواقع راه حلی بهتری است. Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena از لحاظ صدا گذاری همچنان بی نظیر است و Vin Diesel باز هم صدا گذاری Riddick را انجام می دهد و البته فراموش نكنید این در ساخت بازی استودیو شخصی Vin Diesel یعنی Tigon Studios هم شریك كار بوده است. ما در مورد game play یك سری نكات به ان اضافه شده است. مثلا زمانی كه دشمن شما می میرد شما می توانید همانند Hitman جسد وی را به جای دیگر منتقل كنید. طریقه مبارزه با Ghost Drones هم جالب است. Riddick می تواند از ان ها به عنوان سپر استفاده كند و انها را گروگان بگیرد ( چیزی شبیه گرفتن لوكاست ها در GeOW ). نكته دیگر این است كه اسلحه Ghost Drones به انها چسبیده است و شما نمیتوانید ان را بردارید اما Riddick در زمان گروگان گرفتن انها می تواند تا اخرین گلوله با اسلحه ها انها تیر اندازی كند. درجه سنی بازی گویا همچنان M است. Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena یك تجربه عالی خواهد بود همراه 20 ساعت game play و گذارندن ساعت ها در قسمت Multi-Player كه شامل مد های Deathmatch، Team Deathmatch , Capture the Flag , Pitch Black, Arena خواهد بود. فعلا كه تمام سایت های به موفقیت این بازی ایمان دارند , همانطور كه ما داریم.
...............





Alan Wake
ناشر: Microsoft Game Studios
سازنده: Remedy Entertainment
سبك: Action / Adventure
زمان انتشار: 2009
PC , X360

اویل هر سالی كه می رسد این بازی در لیست بزرگترین بازی های سال قرار میگیرد اما مشكل این است كه بازی هیچ وقت منتشر نمیشود. با توجه به نمایش جدید بعد از دو سال میتوان انتظار این بازی را در سال 2009 داشت. بیش از پنج سال هست كه ساخت Alan Wake به صورت جدی شروع شده است و معلوم نیست كی به اتمام برسد. Alan Wake موفق ترین نویسنده كتاب های ترسناك است. وی از نامزد خود برای نوشتن كتاب هایش الهام میگرید. در زمانی كه Alan با وی هست او رویاهایی مبینید و ان رویا ها را منبعی برای نوشتن خود میبنید. كتاب وی بسیار پر فروش میشود و تمام حوادث كتاب به واقعیت می پیوندد. در این حین نامزد وی ناپدید می شود و Alan دیگر رویایی نمیبیند و بدتر از ان تنهایی وی و ندیدن رویا دچار بیماری بی خوابی می شود. وی برای اینكه درمان شود به شهر كوچك Bright Falls سفر می كند. وی در بیمارستان زن دیگری را ملاقات میكند كه شباهت زیادی با نامزد وی دارد این تشابه نباید بی دلیل باشد. وی حالا میتواند بخوابد اما دیگر به جای رویا كابوس های وحشتناك میبنید. كابوس های وی به واقعیت می پیوندد و حالا اتفاقی وحشتناك برای Alan و شهر Bright Falls در حال افتادن است. داستان بازی و شخصیت Alan بسیار شبیه شخصیت های خلق شده توسط Stephen King است و حتی حس و جو بازی بسیار یاد اور یكی از اثار وی به نام Misery است.گرافیك و فیزیك بی نظیر بازی چیزی است كه همه در باره ان صحبت میكنند. بازی در رزولوشن 720P برای X360 و 1080P برای PC استفاده می كند. موتور فیزیك بازی Havok است و باعث می شود كه ما شاهد یك فیزیك بسیار قوی در بازی باشیم. خالق بازی Sam Lake افسانه ای خالق بازی بی نظیر Max Payne است. البته وی در بازی نقش نویسنده را دارد و Petri Järvilehto طراح اصلی این بازی می باشد. در مورد Alan Wake باید گفت وی ازنویسنده و بازیگر معروف فنلاندی Ilkka Villi برگرفته شده است. سیستم Game Play بازی به صورت گردش ازاد خواهد بود و شما با یك بازی Open-World روبرو هستید. ماشین Alan برای همین كار در نظر گرفته شده است البته معلوم نیست شما می توانید از ماشین دیگری استفاده كنید یا خیر. با اینكه این بازی با نام یك بازی Action / Adventure شناخته می شود اما در اصل یك بازی Psychological thriller است. تا قبل از این فقط بازی Silent Hill توانسته موجب خلق چنین اثری در دنیای بازی شود. در این گونه بازی ها شخصیت پردازی قوی , داستان سیاه , گذاشتن بازیكن به جای شخصیت بازی و ساختن بازی به گونه ای كه باعث انتقال حس نا امیدی شود از بارزه های این ژانر است. در این بازی برای رفتن به ماموریت از ماشین مخصوص Alan استفاده میكنید. چراغ قوه بیشترین تاثیر را در بازی دارد و شما همراه به چراغ قوه تفنگ به دست میگیرید. به نظر میرسد سیستم چراغ قوه شبیه سیستمسی باشد كه در Game Play بازی Alone in The Dark 4 : TNN شاهد بودیم باشد. امیدوارم Remedy شاهكار دیگری خلق كند.
...............



عکس ندارد

Brütal Legend
ناشر: EA
سازنده: Double Fine Productions
سبك: Action / Adventure
زمان انتشار: 2009
X360 , PS3

اسم Tim Schafer برای موفقیت یك بازی كافی هست. این پدیده بازی سازی ژانر Adventure كه مدت هاست از LucasArts جدا شده قصد دارد یك بازی كاملا نو و تازه را وارد بازی های كامپیوتری بكند. بعد از اینكه بازی بی نظیر Psychonauts از لحاظ فروش عالی عمل نكرد وی تصمیم گرفت بازی بسازد كه علاوه بر المان ها مخصوص خودش به یك بازی پر فروش تبدیل شود. به عقیده وی Brütal Legend ایده تكمیل شده Psychonauts است. نكته اول این بود كه خیلی ها از این بازی به عنوان یك دنباله غیر رسمی بازی Full Throttle یاد می كنند هر چند بازی فرق زیادی با اون عنوان دارد اما جو های دو بازی بسیار شبیه هم هستند. نكته دیگر وجود چندین هنرمند بزرگ در بازی همچون Jack Black , DIO و...است كه این به تنهایی می تواند فروش بازی را تضمین كند. داستان بازی درباره یك نوازنده به نام Eddie Riggs كه بر گفته از دو اسم Eddie the Head نماد Iron Maiden و خالق این نماد Derek Riggs هست كه به خاطر كمربند نفرین شده خودش وارد یك دنیای فانتزی می شود. وی در حالی كه گیتار خود را كوك میكرده به طور اتفاقی خونش بر روی سگگك كمربند( كه شبیه علامت گروه Motorhead است , خود این گروه در بازی حضور دارند) میریزد و همان موجود درسگك ان را به یك دنیای خیالی و فانتزی مانند می برد كه دیو ها انسان های را از بین می بردند. این دنیا كاملا یك دنیای برگرفته شده از روح متال و این موسیقی است همچنین این دنیا برگفته شده از افسانه ها اسكاندیناوی است. وی بعد از فرار از Temple of Ormagöden با Ophelia ملاقات می كند ( كسی كه اسمش برگفته از معشوقه هملت هست و اینجا هم نقش وی بسیار شبیه است ). وی صدمه می بیند و حالا ادی به تنهایی كوهستان مرموز بالا میرود تا با گیتار زن موتور سوار یعنی Kill Master ( صداگذاری وی توسط Lemmy ه Vocal گروه Motörhead استفاده شده است). ادی همچنین با Lita Halford ( برگرفته شده از اسم Lita Ford خواننده و لید گیتار گروه The Runaways و Rob Halford دیگر خواننده گروه Motörhead برگرفته شده است) و برادر كوچكتر وی یعنی Lars ( برگرفته شده از اسم Lars Ulrich درامر گروه Metallica ه) ملاقات می كند. این دو به ادی كمك می كنند تا به قیام مقابل Lord Dolivicus بپردازد. هنوز معلوم نیست DIO در بازی در نقش چه كسی خواهد بود. این بازی از بعضی لحاظ یك ریسك برای Tim Schafer به حساب می اید. نكته اول این است كه این بازی اولین بازی بسیار خشن و M وی می باشد. نكته بعدی این است كه بازی بیشتر از این كه Adventure باشد به صورت H&S در امده است. در بازی شما می توانید از دو سلاح استفاده كنید كه یكی طبر شما هست كه بسیار قوی است و می توانید با ان حتی اجزای دیگر موجودات را قطع كنید و دیگری گیتار شما است كه به نوعی جادو شما حساب می شود هر چند ادی داری یك سری قدرت است كه بدون وسیله این دو سلاح هم می توانید دشمنانتان را از بین ببرید. در بازی شما قابلیت استفاده از یك ماشین عجیب غریب و موجودات این دنیا را دارید. گرافیك بازی متاسفانه از لحاظ تكنیكی قوی نیست اما از لحاظ هنری بی نظیر است. همچنین محیط بازی به صورت open-world است.در بازی هم از اهنگ های .Zakk Wylde . Tim Skold.Wolfmother.Judas Priest . Black Sabbath و Ronnie James Dio استفاده شده است. Tim Schafer قول یك بازی عظیم و عالی را داده است و ما نیر كمتر از این از وی انتظار نداریم.
...............





Heavy Rain
ناشر: Sony Computer Entertainment
سازنده: Quantic Dream
سبك: Adventure
زمان انتشار: 2009
PS3

بدون شك یكی از بهترین استودیو های بازی سازی در اروپا Quantic Dream است. یكی از زیبا ترین بازی های نسل پیش Fahrenheit بود كه توسط همین استودیو ساخته شد. David Cage كه CEO این استودیو است و كارگردان و نویسنده هر دو بازی قبلی Quantic Dream بوده است كارگردان این بازی هم هست. در مورد گرافیك این بازی یكی از 5 بازی برتر این نسل است بدون شك. به جرات طراحی كاراكتر هیچ بازی در این نسل به سطح Heavy Rain نمیرسد. نشان دادن احساسات در بازی به زیبا ترین شكل ممكن نشان داده شده است. موتور فیزیك بازی PhysX است. نوع Game Play بازی بسیار شبیه Fahrenheit می باشد. دیوید كیج درمورد داستان بازی میگوید: خب Heavy Rain در مورد مردم عادی كه قرار میگیرند در یك موقعیت عجیب و فوق العاده . من یه داستان شخصی تر میخواستم . خب اولین چیزی كه به ذهن من رسید به عنوان پدر دو تا بچه عشق پدر به بچه هاش بود این بازی درباره نجات پرنسس یا جهان نیست در مورد عشق یك پدره به فرزندانشه . داستان درباره 4 شخصیت متفاوت هست . سوال اینه كه چه چیزی خوبه و چه چیزی بد و یك نكته كلیدی اینجاست كه نقطه نظر هر فرد هست . من به انتخاب ها اخلاقی خیلی اعتقاد دارم . انها چیز های مربوط به خوب یا بد نیست بلكه درباره پیدا كردن تعادل هست." نكته بسیار جالب دیگر این است كه حتی با كشته شدن كاراكتر اصلی بازی باز هم ادامه پیدا میكند. البته این یك نواروی به حساب نمیاد زیرا خود Quantic Dream قبلا در Omikron: The Nomad Soul دست به همچین كاری زده بود. مدتی پیش كیج در یك مصاحبه اعلام كرد كه از نظر Sony بازی Heavy Rain مهمترین بازی سال 2009 برای PS3 خواهد بود. تكنولوژی های استفاده شده در این بازی بسیار قوی است. دیوید كیج می گوید:" ما جز معدود استودیو های جهان هستیم كه تكنولوژی و ابزار motion capture برای خودمان داریم. ما 28 دوربین مختلف برای انجام این كار داریم. و ما برای اینمیشن های بازی به این تجهیزات نیاز داریم. ما همچنین برای خودمان استودیو صداگذاری جدا داریم. و همچنین ما اسكنر های 3D برای اسكن كردن صورت ها داریم. پس ما همه چیز را برای خلق كردن این تجربه داریم. معمولا مرحله فیلم برداری فیلم های 18 هفته است اما در مورد بازی ما این كار 9 ماه به طول انجامیده است. كه كار خیلی عظیمی هست. مثال دیگر این است كه فیلنامه فیلم ها بین 100 تا 120 صفحه است در حالی كه Heavy Rain دارای 2000 صفحه فیلم نامه است و البته دلیل این كار واضح است و به خاطر این است كه ما در حال ساخت یك بازی غیر خطی هستیم" داستان در این گونه بازی ها اصولا نقش مهم دارد وی می گوید:" هیچكاك میگفت برای ساخت یك فیلم خوب به سه عنصر مهم نیاز هست: فیلنامه خوب , فیلمنامه خوب , فیلمنامه خوب. من كاملا باهاش در این ضمینه موافق هستم. ما بسیار بر روی این بازی كار كردیم و Heavy Rain بازی هست كه بر اساس داستان پیش میرود. ما بازی را ساختیم كه بیشتر برای برزگسالان هست تا بچه ها دلیل این موضوع هم به این خاظر هست كه این بازی یك سفر احساسیه و تجربه شما از بازی بر اساس داستانی كه نقل قول میشود پیش میره.". نكته دیگری كه در Heavy Rain به ان تاكید زیادی شده جزییات بازی است. وی می گوید:" این پر جزییاترین بازی هست كه من دیده ام. معمولا در ساخت بازی ها شما به چیز های كه در چشم هستند اهمیت میدهد. ما در اینجا بازی ساختیم كه شما می توایند به تمام جزییات توجه كنید . ما فقط در Heavy Rain یك دكور درست نكردیم. بلكه محیطی را ساختیم كه انگار یك انسان واقعی در ان زندگی می كند. " دست شما در این بازی بسیتر باز است. حتی زمانی كه كاراكتر شما بمیرد بازی ادامه خواهد داشت .شما در بازی می توانید كار های مختلف انجام دهید كه هر كدام نتایج متفاوتی را در پی خواهد داشت و نتایج كار هایی كه شما انجام می دهید واقعی و قابل پیش بینی هستند و شما میتوانید تصمیم بگیرید كه كدام كار رو انجام دهی .منتظر تكرار یك شاهكار دیگر از Quantic Dream هستیم


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


فهرست وبلاگ
آرشیو
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
جستجو
آخرین پستها