تبلیغات
دانلود آهنگهای جدید،نرم افزار،اخبار بازیها - prince of persia 4
دانلود آهنگهای جدید،نرم افزار،اخبار بازیها

prince of persia 4

پنجشنبه 27 فروردین 1388

prince of persia 4

این داستان واقعی بازی و توضیح های دیگر راجع به این بازی به همراه چند عکس هست.احتمالا این بازی ۴ یا ۵                                                                                                           بله Prince of Persia بازی محبوب Ubisoft برگشته . بازی جدید از موتور ارتقا یافته Assassin's Creed استفاده میكنه . و بازی داستان پرنس جدید و یك داستان كاملا متفاوت به نمایش خواهد گذاشت . Sands of Time . فرح و همگی رفتند و جای خودشون به بازی دادند كه از لحاظ داستانی بسیار جذاب تر هست و همچنین دارای یك Game Play كاملا جدید هست دادند .

اگه شما یكی از علاقه مندان به The Sands of Time بودید نگران نباشید ! Ubisoft هیچ وقت این franchise خراب و كثیف نمیكنه . Montreal team كاری كرد كه قسمت جدیدمتفاوت 3 قسمت قبلی این مجموعه باشه .در اصل اگر چه پرنس قدرت زمان خودش رو از دست داده اما وی از لحاط حركات اكروباتیك بسیار پیشرفت كرده است . سیستم كمبت و مبارزه بازی كاملا عوض شده و بازی كاملا open world هست و محدودیت بازی های قبلی رو نداره . اما شاید Prince of Persia به یك بازی open world تغییر پیدا كرده باشه و از موتور Assassin's Creed استفاده كنه اما نه این یك بازی شبیه سازی شده از روی AC و به قولی clone شده نیست . این بازی یك Prince of Persia جدید برای نسل جدید هست كه این وطر كه به نظر میاد دارای یك تحول بسیار زیاد و عالی شده است .



زمانی كه بازی شروع میشه قهرمان ما یك پرنس و نجیب زاده نیست بلكه یك فرد ولگرد و علاف هست و در یك صحرا سرگردان شده و به دنبال ماجرا جویی هست . هنگامی كه وی به دنبال خر فراری خود هست طوفان شن اتفاق میافتد و وی در این بین گیر می افتد . زمانی كه این طوفان تمام میشود پرنس ناگهان خودش در میان یك واحه پیدا میكنه . باغ بهشت جایی كه پرنس به اونجا رسیده . در این باغ محصور شده ( حصاركشیده ) درخت زندگی (The Tree of Life ) وجود داره .

در زمان های دور بین دو برادر كه هر دو خدا بودند جنگی در گرفت . اهریمن كه خدا بدی و تاریكی بود و فساد و تباهیThe corruption) رو در سرزمین خودش گسترش دادو برادر وی اهورا مزدا كسی كه خدای خوبی هست و در نهایت بر برادر خود پیروز میشود . اهریمن و نیرو های وی در درخت زندگی اون باغ حصار دار به تله میاندازه. وی ( اهریمن )برای 200 نسل در اون مكان زندانی بود . تعداد زیادی جنگجو از باغ و درخت زندگی محافظت میكردند اما رفته رفته تعداد انها كم شد تا تقریبا 0 رسیدند . لحظاتی بعد از اینكه پرنس میرسه . شاهد نابود شدن درخت زندگی هست ,. عملی كه باعث میشه اهریمن ازاد شود .

خبر خوب اینه كه حصار های واحه این قابلتی داره كه اهریمن هنوز درون خودش نگه داری كنه اما نیرو های وی توسط یك شكاف به ارامی در حال خارج شدن و رفتن به دنیا هستند و به زودی اهریمن ازاد میشه و دنیا غرق تاریكی خواهد شد مگر اینكه پرنس و همراه مرموز وی Elika این قدرت داشته باشند كه نیرو ها رو به درون باغ دوباره هدایت كنند .



The corruption همه چیز های شیطانی و خطرناك موجود در دنیا هست .اون شكل دشمنانتون به خود میگیره و به شكل تله هایی قرار میگرید كه سعی به میكنند به زندگی پرنس خاتمه دهند . این دفعه شمشیر های اره ای و تله های شاخ شاخی وجود نداره . فقط The corruption وجود داره یك مایع سیاه هست كه زمانی كه پرنس بازی میكنید مدام تغییر میكند . ممكنه این مایع سیاه به شكل گودالی ایجاد شود كه اگه در اون بیفتید و سقوط كنید پرنس كشته میشود. ممكنه است در حالی كه در حال رد شدن هستید شما رو به دام بیندازه و بگیره و یا ممكنه به تو سرایت كنه و یا یه دفعه از یك دیوار بیرون بزند . تنوع corruption چیزی هست كه Ubisoft فعلا سعی در مخفی نگه داشتن اون دارد . اما قابلیت تغییر corruption در بازی بستگی به نوع بازی شما دارد .

این واحه برای شما نقش یك قطب و مركز در جهان بازی میكنه . از اونجا میتونید به جاهای مختلفی در بازی بروید . شما خودتو انتخاب میكنید كه در كدوم محیط برای بار اول نجات دهید . بین انتخاب ها فرق های زیادی هست .در اول corruption داره خیلی كم و به سختی منتشر میشود . پس اولین جایی رو كه شما میروید تا نجات دهید یك سری تله وجود داره كه شما رو وادار به یك سری حركات اكروباتیك میكنه كه چیزه خاصی نیست . هر چی مناطق بیشتری رو ارم میكنید سواراخ های باغ هم برزگتر میشوند و corruption در زمین هایی بیشتری پیش میرود . هر چه مناطق بیشتری ازاد و پاك سازی میكنید باعث میشود كه چگالی corruption در مناطق باقی مانده بیشتر شود .

چون كه تصمیم اینكه شما كجا رو در دنیا نجات دهید ترتیبی كه عمل میكنید باعث تغییر در بازی شما میشود . شما و دوستتون ممكنه هر دو در حال بازی باشید در حالی كه در دو جهت كاملا متضاد بازی رو شروع كردید بنابراین تجربه شما از بازی كاملا متفاوت و منحصر به فرد میباشد مثلا یكی از Boss هایی كه شما با اون مواجه میشیود زمانی كه میمیرید مقداری تله های corruption به سمت دنیا هایی كه نجات پیدا نكرده رها میكند . این تله برای بقیه بازی باقی میماند و زمانی ناپدید میشه كه اون منطقه ازاد و پاك سازی شود . زمانی كه در اول بازی با یك غول طرف میشوید تله های اون برای تمام طول بازی باقی میماند و مشكلات شما رو بیشتر میكنه پس بهتره كه اخر كار به سراغ اون برید تا تله های مزاحم شما نشه



به خاطر اینكه corruption مدام در حال تغییر شدن هست ممكنه در یك منطقه چند بار رد شوید و هر بار چالش های كاملا متفاوتی در اونجا داشته باشی . یكی از نكات منفی درست كردن یك بازی Open - World این است كه ممكن است عقب گرد های متعددی داشته باشی . اما در Prince of Persia مطمئن باش كه رد كردن یك منطقه در ساعت اول بازی خیلی فرق با زمانی داره كه شما در ساعت 4 هم از همان منطقه رد شوید.
.
یك سری نقاط چشم انداز وجود داره كه در این ارتفاعات شما یك دیدی از زمین بازی پیدا میكنید . ازاین نقاط میتونید به سادگی ببنید كجا ها نجات پیدا یافته و كجا ها تحت سلطه corruption هست صبر كنید . فكر نكید این نقاط هم مثل Eagle Eye در Assassin's Creed هستند . ایم مثل این نیست كه دربالای كلیسا بشینی و در پایین خودت خیابان نگاه كنی .این مثل اینه كه بری در دامنه تپه ای بایستی و به دشت نگاه كنی

با اینكه ما چیز خیلی زیادی از Prince of Persia ندیدم اما همین فهمیدم كه همانند Assassin's Creed یك بازی open world هست . چیزی كه شما در حال حاضر میدونید اینه كه شما یك پرنس دارید كه دارای حركات اكروباتیك استثنایی هست و هدفش اینه كه تمام قدرتاشو از اول تا اخر بازی امتحان كنه . پرنس میتونه از دیوار راه بره از روی اون تاب بخوره و هر حركت هوایی كه شما از این مجموعه انتظار دارید انجام بده

پرنس یك دستكش اهنی میپوشه كه دارای انگشتانی پنجه مانند هست و این وسیله فقط برای مبارزات نیست و پیوسته در حركات اكروباتیك شما تاثیر زیادی داره . پرنس به وسیله این چنگك میتونه به دیوار اویزون شه و به ارامی پایین بیاد . شما در هنگامی كه به وسیله چنگك به دیوار اویزان هستید تماما حركات عرضی بو سیله اون انجام میدهید . شما میتوانید به وسیله چنگك از تله های corruption جا خالی و فرار كنید و شما هر زمانی كه خواستید میتوانید از دیوار اویزان شوید اما چیزی كه خیلی این مهره ارزشمند كرده زمانی كه شما پرش میكنید و موق نمیشودی و در حال سقوط هستید كه این چنگك شما رو نجات میدهد



حركات اكروباتیك تنها نصف معما های شما میباشد و خب شما همواره باید مبارزه كنید . توی POP نسل قبل شما حدود دوجین دشمن مبارزه میكردید كه در این شماره قاعده به طور كلی تغییر كرده و شما در این زیمنه كاملا با یك POP جدید روبرو هستید و طبق چیزی كه ما دیدم تغییرات همگی برای بهتر شدن مبارزات بود

پرنس ما در این بازی یك شمشیر بلند و باریك در دست راست خود و یك دستكش اهنی { چنگك } در دست چپ خود داره و اینها اسلحه های پرنس در این بازی هستند ولی قبلش باید بگم كه پرنس اصلا اسلحه خودشو در بازی تقویت نمیكنه و اصلا این بازی از اون سری بازی هایی كه فكر میكنید نیست !!داستان درباره یه صحرا گرد كوچ نشین هست كه به یك قهرمان بزرگ تبدیل میشه و بازی بیشتر درباره پرنس تا ابزار الات در دسترس وی !

این دفعه مبارزات خیلی فرق میكنه . شما توی بازی هیچ وقت توجه كنید هیچ وقت بیشتر از یك دشمن نخواهید دید هیچ وقت !!مبارزات همیشه به صورت تن به تن و 1به 1 خواهد بود . اما این دفعه دشمنان شما خیلی باهوش تر هستند نكته جالب اینه كه دشمنان در بازی به اندازه پرنس در مبارزه مهارت دارند و بعضی وقت ها حتی بیشتر !!! مبارزات سینمایی در بازی حس یك بازی مبارزه ای به شما القا میكنه و اونها خیلی قوی هستند و خیلی اوقات این مبارزات مهارتهای پرنس با شمشیر میسنجد .

ما دیدم كه پرنس با یك شكارچی در حال مبارزه بود (Hunter ) . شكارچی موجوداتی ترسناك همراه با دستانی بریده شده و كریه هستند كه توسط corruption به وجود امدند . شكارچی ها در بیشتر اوقات جلوی حملات مستقیم پرنس گارد میگیرندو و به قولی این حملات بلاك میكنند . شكارچی پرنس به سمت دیوار هل میده وسعی میكنه ضربه سنگینی به وی بزنه پرنس هم وی رو هل میده و سعی میكنه ازادتر باشه . هردو اینها به قفل كردن شمشیراشون در مقابل هم ادامه میدهند



هر دكمه ای مثل یك حمله عمل میكند و میتونه شما رو متهی به یك كمبو بكنه . به جای اینكه مثل God of War كمبو های شما به صورت ارم .ارام .سنگین باشه در پرنس كار شما خیلی راحت تر هست . میتونی هر طور كه دلت بخواد اون میكس كنی . این خیلی سخته كه بدون بازی كردن در این مورد نظر دهی . اما با نگاه به بازی هم از این مورد خوشت میاد . Ubisoft ادعا كرده با این سیستم میتونی یك كمبو 15 ضربه ای داشته باشی كه این خیلی بیشتر از بازی های قبلی هست .هدف اینه كه بیشترین خلاقیت در مبارزه داشته باشی و انقدر روان باشه حركت ها كه با قدرت های ورزشی پرنس مطابقت بكنه .

چندین دلیل وجود داره كه Ubisoft برای سیستم مبارزه خود به سمت mano-y-mano رفته . این به تیم ازادی بیشتری در مورد دوربین بازی میده . دوربین بازی میتونه خودش نزدیك كنه و جلوه های سینمایی رو به زیبایی نشون بده و دیگر هم نیازی به سیستم lock-on نیست . و دلیل دیگر اینه كه با توجه به اینكه حواس شما همیشه به یك نفر معطوف هست (دشمن ) AI بازی میتونه قوی تر عمل كنه و خب یك دشمن هم بسیار توانا تر هست . همچین این بازی یاد اور نسخه اصلی و اولیه Prince of Persia بر وری PC هست .

HUD در مورد این بازی تقریبا وجود نداره . شما در بازی با mini-map سر و كار ندارید و همچنین شما در جه جان ( health bar ) در بازی وجود نداره اگه بخواهیم ساده تر بگیم باید بگیم كه شما اصلا جانی ندارید !!!! اون طوری كه برای ما توضیح دادند بازی بسیار شبیه نسخه اولیه و اصلی Jordan Mechner هست . شما نیمتوانید ضربات زیادی دریافت كنید قبل از اینكه بمیرید . شما قبل از اینكه میتوانید 1 یا 2 ضربه (فوقش ) دریافت كنید !! ما دقیقا نمیدونیم چگونه در دراز مدت میشه این گونه بازی كرد اما ما مطمئنیم یك سری اقدامات مقابله ای هست كه بازیكنان از اون كشتار نجات میدهد .



شاید شما شگفت زده شده باشید كه نقش Elika' در بازی چیه ؟ ما فقط میتونیم به شما بگیم كه Elika یك نقش كامل و بی نقص در Prince of Persia داره و همچنین وی نقش مهمی در Prince of Persia داره. الیكا در بازی تمام زمان با شماست و همیشه با اون هستید و لی خوبی الیكا این هست كه هیچ وقت مزاحم شما نیست و همیشه در حال كمك به شما هست طبق گفته بن ماتس در بازی به هیچ وجه CO-OP وجود نداره و وجود چننی مودی كاملا غیر ممكن هست . اینطور كه به نظر میرسه الیكا یك طرد شده از طرف اهوریان هست .

در مورد عكس های بازی میتونیم بگیم كه بازی از لحاظ بصری كاملا با شماره قبلی فرق داره . اما این سبك گرافیكی cel-shaded نیست ( عكس جدید رو به صورت بزرگ ببینید تا متوجه حرف IGN شوید ) Ubisoft در این مورد میگه سبگ گرافیكی نسبت به سل شید خیلی واضح تر و روشن تر هست و این زمانی هست كه سل شید مسطح و تخت به نظر میاد . در این بازی همه جا رو به صورت 3 بعدی و با جزییات خیلی زیاد میبینید این مدل مثل اینه كه یك نقاشی به صورت واقعی دربیاد .


Prince of Persia جدید تمام راه هایی كه جانشین خلف Sands of Time رو داره . با اینكه چیز هایی زیادی تغییر كرده . Ubisoft Montreal در حال یك مدیرت قوی هست تا بازی كاملا حس و حال Prince of Persia رو داشته باشه و این مورد بی تغییر بماند . ( این جمله IGN كاملبا در خطاب خیلی از طرفدار ها و كسانی عاشق شماره قبلی بوده گفته ) : طرفدارن پرنس ناراحت هستند برای وقف دادند با سیتم هنری جدید Prince of Persia و همچنی سیستم مبارزه اما اونها عادت میكنند وقتی كه وارد بازی شوند . اسم بازی طبق گفته بن ماتس فقط Prince of Persia خالی هست و هیچ پسوند و پیشوند ندارد و طبق گفته ایشان نسخه wii وجود ندارد و نخواهد داشت و بازی در سه ماه آخر ( 2008 ) برای PC.X360.PS3 عرضه میشود


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


فهرست وبلاگ
آرشیو
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
جستجو
آخرین پستها